قصص غريبة حقيقية مرعبة

قصص غريبة حقيقية مرعبة cdcfec9da6e7e5b4fa3bd3c4f715d623

 

انا انهردا جي احكي تجربة شخصية مختلفة اي نعم هي بردو عن الغاريت و الجن و ما شابة و لكن قليل من ذكروها و تحدثو عنها و لما سمعت ان عمنا يونس الى انتو بتحكو عليه و بتسمعلو دا جامد و ملوش حل و كدا قررت انني اسمعلة بصراحة قصصو عجبتني اوي بس الى كنت ديما بستغربلو انو جميع القصص الى بيعملها كلها متالفة يعني الناس هي الى بتالفها اة اي نعم انا كمان سعات بالف قصص بس المرة دي انا جي و معايا قصة حقيقية قصة حدثت بالفعل .



والقصة دي محصلتليش انا و مش انا الى عشتها لا دا محمد ,
محمد محسن عبداللطيف ,
محمد كان صحبي فابتدائي و كان صحبي اوي و لما دخلنا اعدادي اتفرقنا و جميع واحد راح لمدرسة مختلفة عن التاني و مرت الايام و عدت و كبرنا و دخلنا الجمعة كمان محمد كان شاطر اة كان شاطر اوي اوي و انا كنت بصراحة بغير منو اوي و فبعض الاحيان بحقد عليه احدث مرة كنت شفت بها محمد كانت ف3 اعدادي و بعد ما خلصت ثنوي قررت انني اروح ازورة .



رحتلو و خبط على المنزل و ولدو رحب بيا اوي و ممتة لاننا كنا جيران كمان قبل ما يعزلو و سالت امال فين محمد يا امي هو مش موجود قلتلي يبني محمد تعبان اوى


قلتلها كيف قلتلي بعد الامتحنات صحابو قلولو يروح معاهم و كلهم يرحو رحلة لسكندرية مدة اسبوع و من ساعت ما جة و هو على الحال دة و عمال يهلوس و يقول كلام مش مفهوم و لا معقول عمال يقول (متردش عليها ,
سيبها و اجري اوعة تبصلها ,
الي هيعوم هيموت )كلام يبني لانا و لا ابوة فهمينو و سالنا صحابة جميع ما نكام حد من اهليهم يقلو الواد تعبان و عيان و مسروع احنا قلنا العيال كلها اجننتن و مش عرفين يبني اية الى عمل فيهم كدا خشلو يبني هو طول عمرو بيحبك و طول


عمركو صحاب و فعلا دخلت على محمد لقتو اعد على السرير و ارفس كدا و اول ما دخلت قلتلو ازيك يا محمد قلي بالك اية خلي بالك يا مصطفى خلي بالك اوعي ترد عليه و اعي تبصلها اجري اجري لو عمت هتموت اسمع كلامي دي خدت حسن


انا افتكرتو بيهزر و لا بشتغلني منظر و شة كان عامل زي الى شاف الويل قلت لممتة كدا و انا بوشوشها قلتلها و دتوة لدكتور قتلي ايوة و قال انو عندو حالة نفسيه


اتكلم محمد تاني و قلي هي مش هترحم حد هي قالت كدا قلتلو هي مين هي مين دى


لقنو بيتهتة كدا و قلي الى فالبحر هي قالت محدش يجي هنا تاني و خدت حسن بصيت لام محمد قلتلي ايوة يبني حسن ابن عمك اسمعيل الى ساكن فاول الشارع كان معاهم و اختفي ؟



اختفي ؟
قلتلي اة اختفي بينو يبني غرق فالبحر راح محمد متعصب و متنرفز و قلها لا مغرقش هي خدتو انتو لية مش مصدقني هي خدتو انا عراف ان هي خدتو و الله خدتو صدقوني بقي ياناس و اعد محمد على الارض يبكي و يقول انا الاسباب =انا الى فتحتلها انا الاسباب =هي كانت محبوسة انا الاسباب =و يعيط و يقول سمحني يا حسن سمحني سمحني امو قلتلي يبني حسن اختفي و لحد دلوقتي لسة مش لقين جثتو


راح محمد قلها و مش هيلقوها هي خدتوا معها بتها و جميع يوم تجني و جميع يوم تقلي انا مش هسيبك هتجيني انت كمان انا مش هرحم حد زي ما ازتوني انا هازيكو و هوريكو الويل اوعي يا مصطفى تعوم فالبحر و تضحك اوعي تروح المصيف تاني اوعي تتحدي حد انت مش ادو اوعي تفتح اوضة فبدروم بيت =اوعي اوعي يا مصطفى و ابدتي يصرخ و يقول اوعي بقي سبيني سبيني انا مش هتكلم تاني مش هقول حاجة تاني امشي بقي امشي بقي …………………………………….


خدت محمد كدا فحضني و قلت لممتة يمكن تسبينا لوحدنا خرجت ممتة و قفلت الباب ,
قلت لمحمد اهدي اهدي بس هي مين دي و مين الى بيجيلك و اية الى حصل


طلع محمد على السرير تاني و ابتدا يحكي …………………………………….


الاسبوع الى فات حسن عداي عليا و قلي بالك اية يا محمد احنا خلاص خلصنا امتحنات اهوة و الحمد الله بالك اية احنا رحين بعد بكرة اسكندريا نتفسح شوية بالك اية متيجي معنا قلتو ما شي و رتبت نفسي عشان نروح انا و حسن و ابراهيم و احمد و على و رحنا اسكندريا كنا مبسطوين اوي يا على الراحة بعد التعب ركبنا ……


وصلنا اسكندرية على الساعة 7 صباحا و كان الجو رائع اوي و ابتدينا ندور على شقة قام على قال و احنا لية ندور على شقة و لية ندفع فلوس احنا هناضي الوقت كلو على المية و يدابك عيزين مكان نناف به و لان احنا على اد حلنا و يدابك الفلوس الى معنا هتاضي قلنالو امال هنعد فين قال انا ابن عمي عندو مخزن اديم مقفول اي نعم هو بعيد شوية و فمكان معزول بس احنا اهوة اربعة مع بعضينا و هنوس بعض


بصراحة انا و فقت الني كان نفسي اشتري شوية حجات و انا ما شي و قلت اوفر اجرة السكن و اجيب شوية حجات لمي و لاخواتي و القين و فقو بردو و رحنا لاريب على عشان يديلو المفتاح و هو بيخاد المفتاح و جي علينا قلو بالك اية زي ما اتفقنا بقي ما شي قلو ما شي لما سالت على اتفقتو على اية قلي لا ابدا كان بيوصني على المكان و ان احنا منوسخوش و يعني نخلي بلنا و كمان قلي تظهرو و تدخلو كلكو مع بعض


قلتلو طيب يلا بقي بينا نروح عشان نحط الهدوم و الحجات دي عشان نفسي اعوم شوية فالبحر اصلو و حشني اوي من زمان و انا مجتش اسكندرية و رحنا حطينا حجتنا المخزن كان رطب و جو رائع و كان فمراتب كدا على الارض قلت لعلي اية المرات دي عرفت بعد كدا ان اريبو دا كان بياجر الاوضة دي او المخزن دا


واحنا خرجين رحين البحر ابلنا واحد كان لية بيت =جنب المخزن دا كادا بعيد عمو شوية يعني قلنالو سلام كليم قلن اوعليكم السلام انتو جين كدا منين قلنالو احنا جين من المخزن دا اصلنا اعدين به راح ايم و اقف و قال الله يخربيتك يا حسين هو اجرلكو المخزن هو اية مبيحرمش الله يخربيتك و راح ما شي انا شورت كدا لصحابي و قلتلهم و انا بضحك مجنون ههههههههههههههههههههه


المهم رحنا البحر و اضني يوم رائع اوي و رجعنا المخزن بليل الطريق للمخز كان ضلمة اوي و يخوف بس لاننا كنا اربعة فا مكناش خيفين و لا حاجة دخلنا المخزن و ولعنا النور و اعدنا لحظت ان فملح كدا على الارض لما سالت على قلي اصل المخزن دا كانو بيخزنو به الملح قلت اة عشان كدا اريب من الملحات و عدنة نلعب كتشنة و بلاستاشن على لاب حسن و حنا اعدين لحظت ان فاوضة كدا ببها صغير مقفولة بترباس كبير اوي قلت لعلي هو اية الباب دا على قلي بالك اية يا محمد ملكش دعوة و اياك تحاول تفتح الباب دة الراجل حظرني منو و قلي متخليش حد ياربلو مش عوزينو يزعل مننا اظاهر كدا و الله ما احفظنا دا الباب الى ابويا سعات كان بيحكيلي عنو كان بيقلي انني انا و عمك حبسين به جنة بحر كانت بتاذي الناس و بتخدهم فالبحر ملكش دعوة بية انا و صحابي اعنا نضحك و نقول انت عبيط جنية بحر اية انا مش بخاف هي فين دي و انا اكلها و قلتلو بالك اية انا مش بخاف و رحت قايم و اقف و جريت على الباب و لسة هفتحو لقيت على جري قبلي و قلي بالك اية يا خي انا مبهزرش انا مش عاوز الراجل يزعل مننا اعمل كدا فبتكو بصراحة انا كشيت شوية و حسينت ان على جد اوى……………..


عدا يوم و اتنين و جينا بليل ننام استنتهم لما نامو عشان اقوم بقي اشوف الجنية دي الى جو الباب تطلع مين خلتهم نامو و خت شمعة و قمت فتحت الباب و دخلت


كانت اوضة صغار اوي و مليانة عش عنكبوت اوضة فضية مفهاش اي حاجة بس انا نسيت حاجة انا اول لما فتحت الباب حسيت ان فحد بيضحك بس محطتش فدماغي اوي …………………………..

  • قصص مرعبة حقيقية


قصص غريبة حقيقية مرعبة